Kako napraviti loš Blog?

U poplavi raznih domaćih i stranih gurua za Internet, a naročito kojekakvih stručnjaka i “uticajnih” blogera u srpskoj blogosferi, sve više se nosim mišlju da napravim konkurs za NAJLOŠIJI domaći blog! Izgleda da kandidata ima napretek, a mnogi bi jedva dočekali da dograbe svojih pet minuta slave na Netu, na oduševljenja brojnih “hejtera” koji samo vrebaju svoju priliku da pokažu čiji je veći.

“Nisi glup. Samo nemaš sreće dok misliš” – Nepoznati autor. (takođe glup ko točak).

Pošto smo ionako potekli od majmuna, blogosfera je izgleda idealan oblik da ova naša osobina vrhunskih primata zvana “monkey dance” dobije svoj pravi oblik. Kad već teže ide u kreativnom pisanju raznih vrsta, napose u klasičnim književnim žanrovima, onda –  ETO PRILIKE. Papir trpi sve, pa i mene. Zato, ako si i ti jedan od onih koji sve zna, fudbalsku reprezentaciju, broj brusa hit pevačice i kako se kuva sarma – dobrodošao u ovaj tekst.

10 NAJVEĆIH GLUPOSTI KOJE MOŽEŠ DA NAPRAVIŠ NA BLOGU

I eto, eve liste gluposti i grešaka, koje svi pravimo, a neki od nas bez prestanka. Kao neprekidni loop padanja i ustajanja. Ne bi to bilo loše, u načelu, svako se uči na sopstvenim greškama, ali…DA LI? Pa da krenemo redom. Evo nekih saveta kako da najbolje i najefikasnije upropastš svoj blog.

  1. Piši dosadne, mlitave i beznačajne naslove postova. Umesto da pišeš kratke, značajne naslove koje grabe pažnju čitaoca. Ovo zahteva da se prilično misli, čime rizikuješ povredu mozga, a to je vrlo, vrlo opasno.
  2. Razglabaj i smaraj druge o tvojim proizvodima ili uslugama. I kako su oni fantastični, najbolji na svetu, samo si ti taj koji to nudi, bla,bla. Ovo je jedan od najefikasnijih načina da rasteraš svoju publiku i da se ogadiš rodbini i prijateljima. Umesto da im rešavaš potrebe i probleme, ti pokazuješ da si samo po sebi centar sveta. Fuj. Narcise niko ne voli.
  3. Piši za sebe a ne za publiku. Znači niko ti i ne treba, pa šta ćeš onda na netu. Sedi kući i piši svoj dnevnik samo za sebe. Katastrofa. Jer, internet je javni mediji i ljudi se tu muvaju kako bi razmenili iskustva, saznali nešto, rešili neke svoje dileme i probleme. Blog je mala društvena mreža. Tako da ako pišeš za sebe ili nekog tamo desetog, promašio si temu. Definitivno. A to je VELIKI problem.
  4. Stil i dizajn teksta ti je kobasica od teksta. Nema ništa gore nego kad klikneš na neki blog kad tamo …MILIJARDU slova. Ogromni komadi teksta koji niko ne čita. Fleka od slova. Tako da potencijalni čitilac čim ugleda ovu tvoju intelektualnu gromadu, pobegne glavom bez obzira. Ne piši kilometarske rečenice. Smanji količine slova i podeli tekst na pasuse. Ubaci neku sliku. Ugasi blog i idi da sadiš paradajz.
  5. Nemaš ništa značajno da kažeš. Napraviti dobar sadržaj na blogu znači IMATI NEŠTO ZNAČAJNO, KORISNO da kažeš. Saopštiš. Pomogneš drugima. Naučih ih nečemu što ti znaš. Ili barem da ih obraduješ. A ovako…tlapnje o svemu i svačemu nikoga ne zanimaju. Zapamti: sadržaj je navažnija stvar u životu pa i na blogu. Ako si šupalj ko zvečka, pomoći nema. Igraj se sa nečim drugim.
  6. Isprazni tekst od linkova. To je ionako glupost. Ko će još da klikće i traži dodatne informacije, pogotovu u tvojim tekstovima. Ko da je Dostojevski imao linkove. I o nda još treba da ode sa tvoje strane a taman si počeo da ga smaraš. Elektručna stolica je prava stvar.
  7. Izvori tvojih informaciju su takođe nepotrebni. To važi za one ambicioznije koji se ne bave poezijom, kuvanjem i sličnim naklapanjima, već vole da pišu učene tekstove. Teorije zavere naročito, a o alternativnoj medicini i drugim čudesima posebno. Odakle su šta uzeli, nije bitno. Uostalom, tako ne može da se efikasno prepisuje.
  8. Obavezno izostavi neki poziv na akciju. To je vrhunsko umeće. Pišeš, slova se gomilaju, ideje vrcaju i na kraju…šta? Ništa. Lupio si i ostao živ. S druge strane publike…tišina. Ljudi ćute ne znaju šta će sa tvojim pisanjem i blogom. Odično. Vrhnuska glupost.
  9. Nije važno da znaš sva slova. Funkcionalna pismenost je ionako sasvim dovoljna u svetu rijalitija, brze hrane, Koelja. Dok je hleba i igara sve je ok. Gramatičke greške i pisanje dali zajedno su tvoj zaštitni znak. Boli te uvo, kad većina piše isto tako. Vrh, brate, strava, realno.
  10. Pogasi komentare i veze sa društvenim mrežama. Što bi tebe neki čitao van tvog bloga. Još kakvi likovi sa fejsa ili tvitera treba da ti vršljaju po pisanju. I ne daj bože hejtuju ili daju neki glupav komentar o tvojoj malenkosti i onome što pišeš. Pravilno. Svet je ionako sjebana i mnogo komplikovana rabota.

Stigao si dovde? Zanimljivo. Ajde sad opet iz početka.

Ako ti se sviđa, podeli...