Kako da te primete na Internetu?

 

Mislim tvoje pisanje. Ne verujem da si od onih što ‘oće da se uguraju u neki rijaliti i postanu slavni. Dakle, kako da te primete na netu, tvoju poruku, tvoje pisanje, tebe? Od miliona poruka dnevno, hiljade i hiljade blogova, statusa na fejsu, tviteru? Evo nešto očemu treba da misliš.

Otvorio si blog, izoštrio pero. Sredio profil i stranu na FB i Tw. Proučio si sve marketing strategije, taktika i savete po guglu. I počeo da kačiš svoje postove. Al nisi ukapirao glavnu stvar. Zezno si se u startu što si uopšte počeo da se baviš blogom i pianjem, al šta je tu je. I, tako ti pišeš, pišeš, ubi se od smišljanja dobrih tema. Kad ono:

Šerova: 2. Lajkova 3. Saobraćaj na blogu: 15.

Buljiš u ekran. Dani i nedelje prolaze. Osećaš se kao da pričaš pod vodom. Niko te ne čuje, a voda ulazi u usta, uši i na sve moguće rupe. Imaš osećaj da ćeš da se udaviš. A onda ti dođe da sve to batališ, džaba tolika energija, nade, suze (a nekad i pare).

Verujem da ti je ovaj osećaj dobro poznat. I onda postaviš sebi čuveno pitanje:

“Zašto bi ljudi obratili pažnju na mene, moje pisanje, moje poruke?”

Srećom, ovde ti obično ljudska priroda pritekne u pomoć! Svi volimo da tragamo za nečim novim. Ljudi su vrlo radoznala bića. To je ono što pokreće svet. Satima i danima tragamo za ljudima koji će privući našu pažnju. I?

Potrebno je samo da se pojaviš na radaru drugih ljudi.

Da. to je ono što obavezno prođem sa svim polaznicima mojih radionica, bez obzira da li radimo kreativno pisanje, pisanje za blog ili kopirajting. Moji ključni saveti su sledeći:

Moraš da imaš viziju

Ljude privlače vizionari koji posmatraju svet iz drugačijih uglova. Saopšti svojoj publici tvoju viziju i zašto treba da ti pomognu da bi je dostigao.

Kreiraj sopstveni “brend”

Ili robnu marku, na srpskom. Daj im nešto neobično, jedinstveno, nešto o čemu će da pričaju, komentarišu, vole ili mrze. Tvoj poseban stil pisanja. Slatki jezik. Pogani jezik. Tvoj stav o životu koji je različit od većine. Stavi lonac na glavu. Što god, samo da nije prosečno obično. Jer ako si to zaista ti, onda imaš šta da kažeš i nije ti žao.

Isporuči svoju poruku na jedinstveni način

Nek tvoja poruka ima nezaboravni oblik. Saopšti im tvoj način kako rešavaš probleme. Informiši ih, šokiraj, uskomešaj neka osećanja, nemoj da si kuvana noga. Budi svoj i originalan u pristupu. Ne moraju da te vole, ali će poštovati tvoje znanje i tvoj stav. Naročito ako tvoja rešenja rešavaju njihove potrebe i probleme.

Nauči da ugrabiš tuđu pažnju

Nije toliko važno o čemu pišeš, već KAKO. Možeš da pišeš vrhunske filosofske ideje, teorije zavere, romane, priče, poeziju ili recepte za kuvanje. ALi pisanje na blogu ima još nešto: način kako pišeš. U radionicama to zovem – mehanika pisanja postova. I čim se makneš od klasičnih književnih žanrova, ovo pravilo dolazi do punog izražaja.

Blog i internet su specifični mediji. Skoro pa poruka sama po sebi. Moraš da se izboriš za parče svog digitalnog neba. Kako da napišeš naslov posta. Prvi pasus. Podnaslov. Slike i infografike. Šta je poziv na akciju. Današnji čitaoci uglavnom ne čitaju postove. “Skeniraju”, odnosno čitaju dijagonalno. Pa tek onda odluče da li će da ti posvete pažnju. Miš im je uvek na dohvat ruke: jedan klik, i tvoj blog postaje prošlost.

Napravi svoj sistem za privlačenje pažnje

Tvoj blog je tvoja online platforma, pozornica odakle deliš sa drugima svoju viziju, poruku, ličnu, samo tvoju priču.

Zato, budi kreativan. Pronađi način da tvoj blog i sadržaj budu različiti od drugih. naslovi, pod naslovi, fontovi, slike…budi originalan, efikasan i svoj.Budi uporan, dosledan u svojoj poruci i svojim tekstovima. Nemoj da budeš svaštar i radiš što i hiljade drugih sličnih blogova. Prosek je ubica bloga!

Proširi se što više. Upari društvene mreže sa tvojim blogom, odaberi one koja tvoja publika voli i budi prisutan. Uključi se angažj druge, poveži se sa sebi sličnim.

I uživaj. Jer pisanje jeste uživanje, potreba, hleb nasušni. Ako ti pisanje nije u venama, onda zaboravi sve šta sam napisao.

Prosto tako.

***

Nisam te ubedio? Ostatak ideja na ovu temu možeš da dobiješ u besplatnom priručniku pisanja za blog, koji možeš da preuzmeš u delu sajta Moje.Pisanje koji je napravljen samo za tebe. A ako ti ni to nije dovoljno, upiši online radionicu pisanja za blog. Znanje se uvek isplati, to je sasvim sigurno.

 

[section title=””]

Usavrši svoje pisanje, sada!

darko profil 3 cb

Ja sam prof. dr Darko Tadić, i već 20 godina se bavim pisanjem, copywriting-om i komunikacijama.

Da li je pisanje tvoj život, tvoja strast, muza koja neće da te ostavi na miru? Ako jeste, onda iskoristi priliku i usavrši svoje pisanje. Radionice kreativnog pisanja služe upravo za to!

Pridruži nam se na sajtu kreativnog pisanja i uživak zajedno sa nama!

[button color=”primary” size=”small” url=”https://www.kreativnopisanje.org/” target=”self”]SAZNAJ VIŠE[/button]

[/section]

 

Ako ti se sviđa, podeli...

Ostavite odgovor