5 Copywriting tehnika za uspešan Blog

 

Mnogi ljudi misle da je kopirajting alat za pisanje reklamnih tekstova za reklame i marketing, i gde se kopirajter nalazi u ulozi “prodavca za tastaturom”. Međutim, ova veština je mnogo više od zbira kreativnih tehnika za prodaju prozivoda ili usluga. Ozbiljni kopirajteri, okupljeni oko sajta copywriting.com, napisali su vrlo lucidno i pronicljivo da je kopirajting “umetnost i nauka pisanja reči koji promovišu proizvod, posao, ideju ili neku ličnost; kao i njihovo pažljivo odabiranje, prepravljanje, kreiranje na način koji će ubediti čitaoca da preduzme neku određenu (željenu) akciju”.

Ovde je ključna reč – ubediti. Promovisanje vašeg posla potencijalnim klijentima je jedna vrsta ubeđivanja, kao što je i pisanje na Blogu i prezentacija vaših ideja o temama koje vas interesuju (moda, kuvanje, politika, ekonomija, društvo, metafizika…) takođe jedan oblik ubeđivanja: kao bloger vi pišete javno, okrenuto publici, kojoj saopštavate neke ideje ili informacije, i koju pokušavate da ubedite u vaše stavove i poglede na svet, bez obzira kako to “nevino” bilo u formi i sadržaju. Obično želite da povećate saobraćaj na vašem blogu, da vas što više ljudi čita (i komentariše), da imate veliki broj sagovornika, da motivišete druge da nešto promene kod sebe i drugih, itd.

 

Koja god je naša namera kada pišemo blog, uvek svesno ili nesvesno koristimo neke od kopirajting tehnika, kako bi svoje ideje i stavove preneli drugima. U svakom slučaju, uspešni blogeri ove tehnike studiozno primenjuju u svom pisanju, bez obzira kako ih zovu. Dakle, hajde da vidimo koje su kopirajting tehnike najefikasnije u pisanju za blog i kako ih uspešno primeniti.

  1. Konverzacija je ključ. Za razliku od pisanja priča, romana ili dnevničkih zapisa, kopirajting teži da zasnuje mnogo ličniji odnos sa čitaocima, pre svega u formi koja liči na lično obraćanje ili konverzaciju. Kopirajting za blog znači da će vaš tekst čitati stotine ili hiljade ljudi, a ipak vi morate da se ponašate i mislite kao da pišete jednom čitaocu. Zašto? Zato što svaki potencijalni čitalac vašeg posta, kada nabasa na njega, uvek će ga čitati sam, u određenom vremenskom trenutku. Na taj način on formira specifičnu vezu sa vama i vašim tekstom,  a vi želite da baš tako i bude.
  2. Jezik i emocije. Ova vrsta konekcije, uz veštu upotrebu jezika (stil, forma, vokabular) i emocija, je od izuzetne važnosti kada želite da vaše čitaoce ubedite u nešto. Potrebno je da govorite “njihov” jezik, i da razvijete određen “odnos” sa njima, u obliku ličnog iskustva, posmatranja, i sl. Emocije su jednistveno svojstvo ljudi, i postarajte se da ih u vašim tekstovima uvek bude. Tehnike pisanja podrazumevaju kratke pasuse, kao što sam već više puta u svojim tekstovima naglasio, i potrudite se da u svakom tekstu plasirate jednu ideju. To će osigurati dobar tok konverzacije i “svarljivost” i dobro razumevanje teme ili ideje o kojoj pišete.
  3. Jasno i sažeto. Ako vam već do sada nije bilo jasno, vreme je da se pomiritie sa činjenicom da publika, odnosno čitaoci na interntu nisu isto što i oflajn čitaoci štampe ili knjiga. Zašto? Zato što je plasman i protok informacija sasvim različit. Publika na internetu je naoružana kompjuterskim “mišom” i sa ograničenim strpljenjem za vaše šrkabanje. Ako ste dosadni ili mnogo vunovlačarite sa kobasicama teksta, dovoljan je jedan klik i – vaš tekst je prošlost. To znači da ste napisali tekst sa mnogo reči i vrlo malo informacija. Dakle, zlatno pravilo je da se držite kratkih rečenica i još kraćih pasusa. Naslovi i podnaslovi se podrazumevaju, tako da publika lako skenira vaše tekst i može brzo da se snađe i da ga brzo razume. Žargon zaboravite i potrudite se da sve bude “brzo i odmah”.
  4. Korist i interes. Mi ljudi smo kraljevi sebičnosti, egoizma i – interesa. Vaše pisanje to uvek manje ili više mora da ima u vidu. To znači da všaoj publici morate biti korisni u rešavanju materijalnih ili dihovnih problema. Ohrabrite ih u njhovim stavovima ili ima dajte priluku da učine nešto. Rešite im nekakav problem ili ponudite izlaz iz određene situacije. Učinite za njih nešto korisno i oni će biti zadovoljni. Makar da vičete i kukate zajedno. U suprotnom, ljudi će brzo izgubiti interes za vas i vaše pisanje, ako samo presipate iz šupljeg u praznog. To ionako većina ljudi u svom životu radi sve vreme.
  5. Vežbajte preciznost i tačnost. Praksa je majka učenja i znanja, zato vežbajte mnogo i stalno. Radite i bdijte nad svojim tekstovima, kao kvočka nad jajima. Isplatiće se uvek. Pišite, brišite, opet pišite, sve dok ove i slične tehnike ne dovedete do perfekcije. Samo tada ćete videti kako izgleda uspešno pisanje za blog. Kopirajtin i pisanje za blog uvek idu roku pod ruku. Sada valjda vidite i – zašto.

To je uglavnom to. Ili, kako reče jedan moj đak u radionici za kopirajting: “ovo, je brate, mnogo z…abano, nisam bre mislio da je ovako teško…”. I jeste. Bez muke nema nauke. Ili,kako reče jedan lik, “Niko se nije usro zato što je WC daleko, već zato što nije pošo na vreme”.

U svakom slučaju od viška znanja glava ne boli. Pišemo se i čitamo. Ili, još bolje UPIŠI I PIŠI.

[section title=””]seminars

SEMINARI I RADIONICE

Voliš seminare i raidonice pisanja uživo? Prijavi se za jednodnevne seminare  /radionice na posebno odabrane teme iz Kreativnog pisanja, Copywritinga i pisanja za blog.

[button color=”primary” size=”small” url=”https://www.kreativnopisanje.org/seminari/” target=”self”]POGLEDAJ SEMINARE[/button]

[/section]

 

 

 

Ako ti se sviđa, podeli...

Ostavite odgovor